Nieuws < Het atelier en onze camionettes: zo dragen ze bij tot ons vakmanschap
Het atelier en onze camionettes: zo dragen ze bij tot ons vakmanschap
Een airco met de grootste zorg monteren en wegwerken. Een warmtepomp met de juiste precisie installeren. Of zonnepanelen plaatsen met oog voor detail? Bij Aendekerk begint alles in ons atelier. Iedere plaatser is uitgerust met enkel de beste materialen. Omdat een goed begin het halve werk is!
Het atelier en onze camionettes: zo dragen ze bij tot ons vakmanschap

Volledig uitgerust op pad? Dan is alles mogelijk.

“Bij Aendekerk sturen we onze plaatsers op pad met een camionette die volledig uitgerust is. Want hoe los je een onverwacht probleem op? Of hoe zorg je voor een kwalitatieve installatie op eender welke plaats? Door al het juiste materiaal bij te hebben! Zo hebben we grip op iedere situatie, hoe gemakkelijk of moeilijk die mag zijn. Doordat we voorzien zijn, moeten we bijvoorbeeld geen tweede keer terugkomen omdat we misschien iets niet bij hebben. Conclusie? De klant geniet meteen van de installatie!

Precieze inrichting: van schuif tot kastindeling

“Al 33 jaar lang ga ik al onze installaties mee plaatsen.” vertelt zaakvoerder Hans Aendekerk. “Enkel door mee te gaan, weet ik perfect welk materiaal ons team nodig heeft. Structuur ligt aan de basis van kwalitatief werk. Daarom kiezen we er ook voor om onze camionettes volledig zelf in te richten. Van de schuiven tot de volledige kastindeling. Je verwacht het niet, maar hier is wel degelijk denkwerk vooraf aan gegaan. Zodat het werk zo praktisch mogelijk verloopt. Jaarlijks kijken we ook met een kritische blik naar de huidige indeling van de camionette. Merken we na een jaar dat er ruimte is voor verbetering? Dan sturen we bij en passen we aan. Zo wordt de nieuwe indeling een betere versie van de vorige.” aldus Hans.

Een propere vakman heeft orde in zijn camionette

“Of je nu een monteur, installateur of technieker over de vloer krijgt. Ben je benieuwd naar de kwaliteit van het werk? Trek de deur van de camionette open. Zo weet je meteen met hoeveel zorg ze te werk gaan. Dat is ook bij ons het geval.” zegt Hans. “Iedere camionette wordt op het einde van de dag onder handen genomen. Ze worden uitgeladen en proper gemaakt met een natte doek, zodat alles de volgende dag weer piekfijn in orde is voor vertrek. Dat werkt niet alleen gemakkelijker, het zorgt ook voor meer rust binnen het volledige team. Iedereen vertrekt met een hoofd zonder zorgen. Ook dit heeft weer een invloed op de kwaliteit van het werk.”

Thuiskomen in ons atelier

Niet enkel de camionettes, ook in het atelier krijgt alles zijn plaats. “Dat maakt ons atelier ook zo groot. Van de aircosystemen tot de zonnepanelen, al onze materialen staan binnen. Neemt dit plaats in beslag? Absoluut. Maar ook dit zorgt voor aangenaam werken. Onze installateurs moeten enkel hun camionette binnenrijden en ze kunnen alles rustig in- en uitladen. Winter of zomer, regen of geen regen.

Door te werken in een aangename omgeving, weten we ons perfect voor te bereiden op het eindresultaat. Hierdoor kijken we niet alleen kritisch naar ons eigen werk, maar ook naar dat van onze collega’s. Hoe is de huidige structuur en hoe kan die verbeterd worden? Het is een continue uitdaging voor het volledige team van Aendekerk.”