Nieuws < Sanitair water verwarmen met een warmtepomp
Sanitair water verwarmen met een warmtepomp
Het verwarmen van sanitair water met een warmtepomp is een duurzame en energie-efficiënte oplossing. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te realiseren, bijvoorbeeld met een warmtepompboiler of een gecombineerd systeem voor ruimteverwarming en sanitair water.
Sanitair water verwarmen met een warmtepomp

Warmtepompboiler

Een warmtepompboiler is een systeem waarbij een warmtepomp wordt gebruikt om water te verwarmen dat wordt opgeslagen in een geïsoleerd vat. Het opgewarmde water kan vervolgens worden gebruikt voor sanitair water. Een warmtepompboiler haalt energie uit de ruimte waar het staat opgesteld, zoals een technische ruimte of een kelder. Een warmtepompboiler is een goede keuze voor huishoudens die op zoek zijn naar een manier om enkel sanitair water te verwarmen. Het levert tenslotte een forse energiebesparing op in vergelijking met een elektrische boiler.

Gecombineerd systeem voor ruimteverwarming en sanitair water

Een gecombineerd systeem of combimodel voor ruimteverwarming en sanitair water maakt gebruik van een warmtepomp om zowel het sanitair water als de ruimte te verwarmen. Meestal zit het voorraadvat voor sanitair water vervat in de binnenunit van de warmtepomp. Een afzonderlijk voorraadvat is dus overbodig, wat dit systeem geschikt maakt voor kleinere ruimten.

De belangrijkste onderdelen van een warmtepomp

Jouw sanitair water verwarmen met een warmtepomp?

Een warmtepompboiler is een uitstekende keuze voor huishoudens die enkel een oplossing zoeken voor sanitair warm water. Wil je ook jouw ruimteverwarming koppelen aan dezelfde warmtepomp als het sanitair warm water? Dan kies je best voor een combimodel.

Bij Aendekerk hebben we ervaring met allerlei soorten opstellingen en combinaties van technieken. We helpen onze klanten graag verder met persoonlijk advies. Samen bekijken we welk systeem het meest geschikt is voor jouw woonsituatie.

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte.